4 sposoby na to, jak zaangażować managera w działania z obszaru employer branding

Prowadzimy rekrutację. Napisaliśmy piękne ogłoszenie, wrzuciliśmy je na dopasowane do grupy docelowej job boardy, robimy search na Linkedin i… nic (albo niewiele). Znacie to uczucie? Większość pewnie tak. Pośród wielu dostępnych form dotarcia do kandydatów zdarza nam się zapomnieć o zaangażowaniu managera w działania employer branding. A nie jest to wcale tak trudne jakby się mogło wydawać 😊.

Angażowanie managerów do działań HR jest typowym tematem – rzeką. Oceny, rozwój pracowników czy rekrutacja i employer branding… Powiedzmy sobie szczerze – HR bez zaangażowania biznesu nie istnieje (o czym pisałam już w gościnnym wpisie na justjoinit tutaj). W dzisiejszym wpisie do tematu podejdę jednak doraźnie. Jak zawsze na how2hr chciałabym się z Wami podzielić kilkoma radami, które możecie wdrożyć „od już”.

Dlaczego akurat o zaangażowaniu managerów w Employer Branding piszę? Z kilku powodów:

  • Manager jest dla kandydata dużo bardziej wiarygodnym źródłem wiedzy o firmie/ ofercie niż rekruter
  • Manager jest często w stanie odpowiedzieć dużo bardziej szczegółowo na pytania dotyczące projektu czy ścieżki kariery
  • Managerowie, jako przedstawiciele obszaru, do którego prowadzona jest rekrutacja często w swoich sieciach kontaktów mają osoby, które potencjalnie mogą być zainteresowane podjęciem pracy

To oczywiście tylko przykłady, ale mam nadzieję, że zgodzicie się, że rola managera/ lidera w działaniach budujące wizerunek pracodawcy jest bardzo istotna. W jaki sposób zatem możemy zaangażować managera w działania employer branding?

1. Zadbaj o profesjonalny profil managera na w social media

– zanim przejdziemy do aktywnych działań, warto zadbać o „back-end” 😊. Aktualne dane w polach pracodawca i stanowisko spowodują, że sieci kontaktów dowiedzą się, gdzie nasz kolega pracuje (być może to będzie ich pierwszy punkt styku z naszą firmą). Będą mogli podpytać znajomego o prowadzone procesy czy wakaty. To, co jest wpisane w profil to jedno. Druga sprawa to to, czego w profilu znaleźć się nie powinno. Warto uświadomić managerowi, że jego potencjalny pracownik może wygooglować sobie jego/ jej nazwisko. Co tam znajdzie? Oby same ciekawe, wartościowe informacje. Jeśli jednak miałoby być inaczej – warto przypomnieć o ustawieniach prywatności. Czasem warto ukryć przez nieznajomymi pewne foldery np. albumy z niektórych imprez 😉.

via GIPHY

 

2. Zachęć lidera do opowiedzenia o poszukiwanym stanowisku/ swoim zespole

– jest to świetne i wiarygodne uzupełnienie standardowego ogłoszenia. W końcu to manager ma potrzebę rekrutacyjną i to on najlepiej wie na czym polega rola. Jak to zrobić? Sposobów jest mnóstwo, ale ja polecam… video – obraz plus dźwięk to zapadający w pamięć przekaz. Dodając modę na przyswajanie treści video najłatwiej będzie nam wziąć telefon/ aparat w dłoń i działać (oczywiście można bardziej profesjonalnie, zapraszając do współpracy specjalistów, wtedy mamy zapewniony efekt wow 😊 ).

 

Przykłady?

Jobsforgeek wrzucili ogłoszenie w formie video właśnie, gdzie manager opowiada o aspektach technicznych

Kolejny przykład to cykl nagrań, które realizowałam podczas pracy w Asseco – jak widać – czas mija, a materiał dalej bardzo fajnie wygląda i może być dobrym uzupełnieniem standardowego ogłoszenia:

3. Upewnij się, że manager aktywnie lajkuje oraz szeruje ogłoszenia na swoich SM oraz inne treści dotyczące firmy

Tak proste, a tak często niewykorzystywane. Lajkowanie, komentowanie czy udostępnianie treści na swoich wallach jest najprostszym i najtańszym sposobem na zwiększenie zasięgów naszych treści w sieci. Oczywiście nie oznacza to, że powinniśmy biernie czekać na reakcje na wstawiana przez nas materiały. Warto po udostepnieniu ogłoszeń, artykułów czy innych contentowych treści podesłać managerom (i nie tylko) linki, by zapoznali się z tym, co wstawiliśmy i podali dalej 😊

via GIPHY

4. Real photo jest zawsze lepsze od stocka

Kandydaci chcą wiedzieć jak będzie wyglądał ich zespół i z kim będą pracować. Dlaczego by nie zapewnić im tej informacji od samego początku? Zamiast pobierać zdjęcie z bazy gotowców, warto zapytać zespół czy nie chcieliby wcielić się w rolę modeli. Z jednej strony to fajna zabawa i forma integracji (dla bardziej nieśmiałych zespołów wyjściem może być zdjęcie zrobione podczas pracy np. przy komputerach), z drugiej pokazanie, że po drugiej stronie ogłoszenia też jest człowiek.

 

Przykład?

angazowanie-managerów-w-employer-branding

Oferty Ericssona., źródło screena poniżej: pracuj.pl

Jak zaangażować managera w działania employer branding? Temat ten, często trudny i skomplikowany w realizacji można zdecydowanie łatwiej „ugryźć” dzieląc go na wiele mniejszych części, które, sukcesywnie wdrażane, będą pozytywnie wzmacniały prowadzone przez nas działania.

A dla wszystkich, którzy w wakacje mają więcej luzu, podaję linka do mojego pierwszego wpisu na how2hr: Sezon letni = wakacje od Employer Brandingu?

Może spodoba Ci się również:

A może to Cię zaciekawi?

Instagram i Employer Branding – połączenie idealne?

Instagram to medium społecznościowe, które na stałe wpisało się w styl życia prawie jednej...

Entry interview – co to jest i dlaczego warto...

Onboarding od kilku sezonów jest na ustach wielu hr-owców. Zastanawiamy się jak go poprawnie...

Jak nie rozstawać się z pracownikiem (kiedy on/ona decyduje...

Odejście z pracy może być ważnym elementem personal brandingu pracownika, ale i employer brandingu...

Jak negocjować podwyżkę z pracodawcą? Garść rad (szczególnie) dla...

Jak negocjować podwyżkę z pracodawcą? W idealnym świecie podwyżek się nie negocjuje – to manager...

Najlepsza zakładka kariera – 3 rzeczy, o których musisz...

Jak wygląda idealna zakładka kariera? Czy w 2021 roku warto jeszcze w nią inwestować?...

Czy to koniec popularności pracy zdalnej?

"Praca zdalna” - to hasło odmieniane jest przez wszystkie przypadki od 4 lat. Na...

Sprawdź wszystkie kategorie!

Komentarze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj