Employer Branding, HR, IT

Employer Branding w IT. Czyli jak wybrać wartościowe wydarzenie wizerunkowe

On
Które wydarzenie dla branży IT jest wartościowe, które targi będą mieć powodzenie wśród najlepszych kandydatów czy który meetup przyciągnie doświadczonych profesjonalistów? Te i podobne pytania często zadają sobie EBowcy. W dzisiejszym wpisie przedstawię kilka czynników, na które warto zwrócić uwagę przed podjęciem decyzji o udziale w evencie czy podczas tworzenia harmonogramu wydarzeń. 1. Seniority Uczestników. Jak powszechnie wiadomo, dużo trudniej dotrzeć do bardziej wykwalifikowanych kandydatów. W przypadku eventów w IT dostawcy często zachwalają, że wydarzenie skierowane jest do profesjonalistów. Jak sprawdzić czy rzeczywiście tak jest? Sposobów jest kilka. Najprościej poprosić o dane liczbowe z poprzedniej edycji wydarzenia. Organizatorzy zbierają dane dotyczące zapisanych uczestników: stanowisko, seniority, czasem nawet firma, w której uczestnicy są zatrudnieni. Nie pamiętam, aby któryś z dostawców odmówił mi pokazania powyższych danych. Oczywiście bez ujawniania jakichkolwiek danych osobowych (imię, nazwisko itp.). Kolejny sposób na sprawdzenie czy wydarzenie warte jest zachodu to prześledzenie dokumentacji zdjęciowej z poprzednich edycji. Na Facebooku dostępne są całe albumy, na których jak na dłoni widać frekwencję, seniority i innych wystawców. Zdjęcia pozwolą nam również zobaczyć klimat wydarzenia i pomogą w podjęciu decyzji czy dany event oddaje atmosferę naszej firmy. 2. W przypadku targów, zanim podejmiemy decyzję o udziale w wydarzeniu, powinniśmy dobrze przemyśleć czy nasz dział rekrutacji przygotowany jest do uczestnictwa. Co mam na myśli? Czy aktualnie prowadzone są projekty rekrutacyjne w danym mieście i dla danej grupy docelowej. Zdania są podzielone, jednak dla mnie sytuacja, w której kandydat podchodzi do stoiska z pytaniem, na jakie stanowisko firma szuka, a w podpowiedzi dostaje informację, że aktualnie organizacja nie szuka wcale, nie działa dobrze dla naszego wizerunku. Wiem z doświadczenia😊. 3. Kolejnym czynnikiem jest wartość merytoryczna. Branże nowych technologii to branże przede wszystkim oparte na wiedzy. To, co przyciągnie ludzi po godzinach pracy czy w sobotę, to wartościowe wystąpienia i mocny merytorycznie program. Dlatego przed podjęciem decyzji o udziale w evencie zawsze sprawdzam agendę pod kątem interesujących nazwisk, które zachęcą kandydatów. Oczywiście istnieje ryzyko, że kiedy nazwiska będą zbyt popularne, odwiedzający przyjdą na wydarzenie jedynie po to, aby na żywo zobaczyć „gwiazdę”. Z drugiej strony pewne jest jednak, że jeśli wydarzenie będzie mało merytoryczne, ilość potencjalnie wartościowych kandydatów z założenia będzie niższa. 4. Ostatni sposób, o jakim chciałabym napisać to po prostu wykorzystanie networkingu do zebrania opinii. Świat HRowy dzięki mediom społecznościowym robi się coraz mniejszy. Zmieniając pracę, chodząc na wydarzenia branżowe powiększamy grono znajomych, co zwiększa szansę wymiany doświadczeń. Na grupach na Facebooku czy w dyskusjach na LinkedIn widzę, że EBowcy pytają się wzajemnie o wrażenia z konkretnych wydarzeń. Myślę, że odczucia osób, które na danym evencie były już wcześniej są nieocenionym źródłem informacji. W dobie ogromnej popularności Employer Brandingu, szczególnie w branży IT, wydarzeń dedykowanych profesjonalistom jest dużo i z pewnością będzie jeszcze więcej. To do nas jako specjalistów należy decyzja, które z nich wybierzemy, bo zdecydowanie nie musimy być wszędzie. Ale to już materiał na kolejny wpis 😊.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *