Instagram i Employer Branding – połączenie idealne?

Instagram to medium społecznościowe, które na stałe wpisało się w styl życia prawie jednej czwartej naszego społeczeństwa (23.1%)*. Przeglądanie pięknych, czasami zbyt wyidealizowanych zdjęć to rutyna milionów (głownie młodych) odbiorców w Polsce i na świecie. Czy Instagram i Employer Branding to dobre połączenie? O tym dzisiejszy wpis. 

Instagram w Employer Brandingu – kilka faktów

Aby zacząć postrzegać Instagram, jako narzędzie pomocne w działaniach EB warto zdać sobie sprawę z siły tego medium:

  • 8 776 000* – tylu polskich użytkowników obecnych było na portalu w październiku 2020
  • 63%**** użytkowników loguje się przynajmniej raz dziennie
  • 28 minut ***- tyle średnio dziennie spędzają w aplikacji jej użytkownicy 
  • 67% więcej** – budżetu zaplanowanego jest na działania, głównie na Instagramie, na przyszły rok w firmach, które działały reklamowo na tym narzędziu w tym roku
instagram employer branding

Dlaczego Instagram w Employer Brandingu to dobry pomysł?

Jak widać powyżej, Instagram to potężne narzędzie. Znalazłam jednak kilka argumentów za tym, aby użyć go w naszych, EB-owych działaniach:

  • 2.2%>0.2% – to różnica w zasięgu organicznym między Instagramem i Facebookiem. Nie jest tajemnicą, że treści bez płatnego „dopalenia” na Facebooku trafiają tylko do ułamka osób obserwujących. Inaczej sprawa wygląda (jeszcze) na Instagramie. Tutaj dalej dzięki zasięgowi organicznemu możemy dotrzeć do nowych odbiorców i być widoczni dla tych obecnych
  • 1.1 mln postów z hasztageiem „praca” znalazłam na początku listopada na Instagramie.
    62.3k  postów z hasztageiem „onboarding”. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że w 2018 było ich 18k, a w 2019 41.6k łatwo zauważyć, że ludzie rzeczywiście chcą dzielić się swoim życiem zawodowym „na Insta”
  • 80%***** użytkowników śledzi przynajmniej jedną firmę. Co to oznacza dla nas – pracodawców? Że jest to medium, na którym jak najbardziej jest miejsce dla marek. 
social media employer branding

Zalety korzystania z Instagrama w Employer Brandingu

No dobrze. Wiemy już, że Instagram to mocny gracz w świecie social mediów. Wiemy też, że na pracodawców i treści związane z Employer Brandingiem jest tam miejsce. Jakie są więc korzyści z prowadzania tam działań?

Nieformalność narzędzia

Instagram to nie Linkedin. Ba, to nawet nie Facebook. W kwestii formalności przekazu jest to miejsce, gdzie możemy sobie pozwolić na najwięcej (oprócz Tik Toka, ale to temat na inny wpis 😉 ). Na Instagramie nikt nie oczekuje dopracowanych formułek, a zdjęcia stockowe nie pasują nawet do konwencji medium. Czy to źle? Absolutnie! To tutaj możemy pokazać naszą firmę od innej strony. Wstawić zdjęcie z zespołowej Integracji, czy screena z cala, na którym uczestnicy przebrali się tematycznie. Przykład nieformalnego, ale dalej dopracowanego używania Instagrama? Zdecydowanie profil karierowy Ikei. Z resztą sprawdźcie sami:

Mała konkurencja

Ta nieformalność oraz wrażenie, że jest to miejsce głównie dla influencerów oraz ludzi zainteresowanych „instagramowym” życiem sprawiły, że pracodawcy często stronili od używania Instagrama do swoich działań. Dzięki temu, na EB-owej mapie dobrych profili jest jeszcze miejsce na nowych graczy, a możliwość wybicia swojego konta dalej jest duża.

Możliwość angażowania pracowników

Nawet jeśli firma nie ma swojego Instagrama, to pracownicy go mają. Posiadanie konta pozwala na wejście w interakcje z osobami pracującymi w firmie. Udostępnienie InstaStories pracownika to dwa dotknięcia ekranu, a efektem tego działania jest nie tylko miły gest i docenienie naszego kolegi lub koleżanki, ale i najlepsza forma pokazania firmy od kuchni. Dlaczego? Bo oczami osób, które w niej pracują. Niektóre firmy tworzą swój hashtag, którego później używają pracownicy, aby oznaczać nim zdjęcia związane z organizacją. To świetne rozwiązanie, bo nie tylko angażuje ono ludzi do włączania się w życie firmy, ale i dostarcza realnego contentu dla potencjalnych kandydatów. 

Instagram i Employer Branding – daj szansę temu połączeniu 

Instagram, choć często jeszcze niedoceniany w EB-owym świecie jest narzędziem z dużym potencjałem. Szczególnie teraz, w czasie, kiedy offline’owe życie przeniosło się siłą rzeczy do online’u, to właśnie social media stają się fundamentem naszych działań.

A jak działać na Instagramie? O tym kolejny wpis, który już dla Was szykuję 🙂

Może spodoba Ci się również:

A może to Cię zaciekawi?

Instagram w Employer Brandingu – 3 kroki na początek

W pierwszym wpisie na temat Employer Brandingu na Instagramie (przeczytasz go tutaj) skupiłam się...

Alumni – 3 błędy, których unikaj!

O tym, kim są alumni w organizacji, jakie korzyści wiążą się z utworzeniem społeczności...

Jak zorganizować imprezę firmową? 5 rad (cz. I)

Bal karnawałowy, wigilia, obchody istotnych dla firmy rocznic, otwarcia nowych biur, integracja zespołów/ całej...

NPS w HR – co to jest i kiedy...

Dlaczego badamy działania HR-owe? Powodów jest wiele, na przykład czasem badania potrzebne są, aby...

5 bezpłatnych sposobów na rekrutację

Jobboardy, agencje rekrutacyjne, head hunterzy - są podstawą naszych działań i nie ma co...

Jak… nie odchodzić z firmy

Dużo mówi się o budowaniu pozytywnego wrażenia podczas pierwszych chwil/ dni w nowym miejscu...

Sprawdź wszystkie kategorie!

Komentarze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj