Jak nie rozstawać się z pracownikiem (kiedy on/ona decyduje się odejść)
On
Odejście z pracy może być ważnym elementem personal brandingu pracownika, ale i employer brandingu dla organizacji, z której wspomniany pracownik odchodzi. Warto również pamiętać, że odpowiedzialność za pozytywne doświadczenia osoby składającej wypowiedzenie spoczywa zarówno na dziale HR, jak i bezpośrednim przełożonym.
A teraz, podobnie jak w poprzednim poście chciałabym przedstawić 4 rzeczy, które „zrobią różnicę” i pozwolą profesjonalnie zakończyć stosunek pracy:
-
Nie obrażaj się i nie złość kiedy zobaczysz wypowiedzenie na biurku.
-
Nie traktuj odchodzącego pracownika jak niepotrzebnego mebla.
-
Zrób/ zleć Exit Interview.
- Powody zmiany pracy
- Chęć polecenia obecnego miejsca pracy znajomym
- Atmosferę w firmie
- Obszary do poprawy po stronie obecnego pracodawcy
-
Zadbaj o ostatni dzień.
Anna
Może teraz dla odmiany coś o social mediach?
Olga
Pani Anno,
post o soecial media już jest na blogu :). Dziękuję za inspirację 🙂