Najlepsza zakładka kariera – 3 rzeczy, o których musisz pamiętać

Jak wygląda idealna zakładka kariera? Czy w 2021 roku warto jeszcze w nią inwestować? I w końcu od czego zacząć tworzenie/ aktualizację firmowej strony karierowej. O tym, co zawiera najlepsza zakładka kariera jest dzisiejszy wpis.

Ten wpis powstał niejako na zamówienie jednej z moich obserwatorek na Instagramie. Na początku myślałam nad podzieleniem się najlepszymi praktykami, ale przypomniałam sobie, że Maja robiła wpis na ten temat, więc z przyjemnością Was do niego odsyłam. Zamiast tego w głowie zaczęła mi kiełkować myśl, by podzielić się z Wami kilkoma rzeczami, o których pod żadnym pozorem zapomnieć nie wolno. 

Bo z zakładką kariera jest trochę tak, że czasem chcemy mieć ją nowoczesną, zgodną z najnowszymi trendami. Jednak nic nam po pięknej typografii czy estetycznych zdjęciach, kiedy fundament, na którym jest strona jest kruchy (i np. żeby strona się załadowała potrzebujemy kilkunastu sekund). 

Dlatego dziś zapraszam Was w podróż przez 3 niezbędne rzeczy, jakie posiada najlepsza zakładka kariera.

Pozwala od razu znaleźć oferty pracy

Najlepsza zakładka kariera to taka, która spełnia swoją funkcję, czyli pozwala zapoznać się odwiedzającym z ofertami pracy i zaaplikować. 

Wiem, że może to brzmieć jak odważne stwierdzenie, ale na to wskazują analizy wielu zakładek jakie miałam przyjemność zobaczyć. Ludzie wchodzą na zakładkę, by zapoznać się z ofertami. Kultura organizacji, newsy z życia firmy, testymoniale – to wszystko jest super istotne, jednak na nic kandydatowi dowód na świetną atmosferę, kiedy nie ma oferty dla osoby z jego doświadczeniem. 

Widziałam zakładki kariera, na których ofert pracy trzeba było szukać za pomocą skrótów klawiszowych. Były piękne, wypełnione ciekawą treścią, ale niestety niefunkcjonalne dla osób szukających pracy. Planując content na zakładce kariera musimy pamiętać, aby maksymalnie mocno wyeksponować oferty pracy. Za przykład niech nam tutaj posłuży zakładka Play. Oferty pracy wymienione są jako pierwsze w menu na górze strony oraz zaraz pod headerem. Ciężko o przeoczenie, prawda? 

najlepsza zakładka kariera how2hr

Jest responsywna

45%* osób szukających pracy robi to za pomocą telefonu komórkowego. Teraz kandydaci mają swoje cv w chmurze, a aplikują nierzadko stojąc w kolejce (czy… podczas pracy nie chcąc wykorzystywać do procesu poszukiwania służbowego komputera). I choć mamy 2021 i wydawać by się mogło, że wszystkie strony są responsywne (automatycznie dostosowujące się do urządzenia, na którym są przeglądane), to niestety nie zawsze tak jest. Szczególnie często strony nieresponsywne to strony tworzone kilka lat temu, kiedy nie było to jeszcze normą.

Dlaczego tak ważne, aby strona dobrze „czytała się” bez względu na urządzenie? Ponieważ w przeciwnym wypadku zaaplikują do nas tylko najwytrwalsi (a czasem i oni polegną). Strona nieprzystosowana do telefonów komórkowych „rozjeżdża” się w nieprzewidziany sposób. Pamiętam projekt, gdzie pomagałam jednej z organizacji w odnowieniu strony karierowej. Robiąc audyt na telefonie komórkowym okazało się, że po wypełnieniu całego formularza przycisk „wyślij” jest poza ekranem i fizycznie niemożliwe było dokończenie procesu aplikacji. Frustracja kandydata i złe doświadczenie gratis. 

how2hr najlepsza zakładka kariera

Jest „lekka”

Zasada 15 sekund mówi, że użytkownicy spędzają na stronie właśnie 15 sekund. Myślę, że to i tak dosyć optymistyczna ilość czasu. Co zatem się stanie jeśli strona ładuje się 10 sekund? Najprawdopodobniej nie będą czekać – po prostu wcisną „wstecz”. My zaś stracimy szansę na przyciągnięcie do nas człowieka, który być może idealnie pasowałby do organizacji. Jak sprawdzić nie tylko ile strona się otwiera, ale i co warto poprawić? Z pomocą przychodzi nam bezpłatne narzędzie od Google’a.

Strona, która ładuje się 6 sekund ma 106% większe prawdopodobieństwo współczynnika odrzutu niż taka, która ładuje się 1 sekundę**. 

Co zrobić jeśli nie jesteśmy w czołówce najszybszych? Duża jest tutaj rola optymalizacji zakładki strony backendowej. Za to kluczowe, kiedy sami wstawiamy kontent jest kompresowanie obrazków. Pracując przy różnych zakładach to właśnie wstawianie zdjęć w oryginalnej, wysokiej rodzielczości było największym grzeszkiem obciążającym stronę.

Podsumowanie

Zakładka kariera, która naprawdę działa to temat rzeka. Zaczynając nad nią pracę pamiętajmy jednak, że powinna ona służyć przede wszystkim naszym kandydatom. Dodatkowo nie musimy robić wszystkiego od razu – znacznie lepiej jest dokładać kolejne funkcjonalności zgodnie z preferencjami naszych klientów (sprawdź mój wpis na temat MVP). 

I choć podchodząc do tematu najlepszej zakładki kariera chcemy czasem zacząć od tych najfajniejszy, najbardziej estetycznych i nowoczesnych featurów, pamiętajmy o fundamentach, które w dłuższej perspektywie zapewnią nam sukces (zarówno pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce, jak i liczby aplikacji). 

*https://theundercoverrecruiter.com/global-stats-recruiting-trends/
** https://think.storage.googleapis.com/docs/mobile-page-speed-new-industry-benchmarks.pdf

Może spodoba Ci się również:

A może to Cię zaciekawi?

Pierwszy dzień w pracy zdalnej – o czym warto...

Pierwszy dzień (pierwsze dni) w pracy wiążą się z dużymi emocjami zarówno dla kandydatów,...

Formularz aplikacyjny – jak go stworzyć + przykłady

Formularz aplikacyjny - tworząc ogłoszenia liczymy, że jak najwięcej kandydatów uzupełni go pozostawiając nam...

KPI, a Employer Branding, czyli jak mierzyć efektywność na...

„Jak mierzyć Employer Branding?” Mogę Wam dziś zdradzić, że takiego, lub podobnego pytania mogą...

Social Media w Employer Brandingu – być czy nie...

Social media to temat rzeka. Towarzyszą nam one w życiu prywatnym, ale również zawodowo....

Onboarding nowych pracowników – 5 sposobów jak szybko i...

Onboarding nowego pracownika to zdecydowanie „hot” temat w obszarze HR od kilku dobrych lat....

Jak nie rozstawać się z pracownikiem (kiedy on/ona decyduje...

Odejście z pracy może być ważnym elementem personal brandingu pracownika, ale i employer brandingu...

Sprawdź wszystkie kategorie!

Comments

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj