Sezon letni = wakacje od Employer Brandingu?

Idą wakacje. Czas nieustających urlopów, autoresponderów mailowych, letniej przerwy na uczelni. Każdy Ebowiec wie, że „sezon” to jesień oraz wiosna. Co jednak robić w wakacje? Lipiec, sierpień i wrzesień to doskonały czas do przeprowadzenia wielu EBowych inicjatyw. Zarówno tych zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Jakich zapytacie? Oto moje propozycje:

  1. Przygotuj się do jesiennego sezonu.
    Twoje stoisko targowe jest ciągle w rozjazdach, magazyn z gadżetami to obszar pełen tajemnic (na bieżąco przestałeś/aś spisywać co z niego zabierasz w okolicach marca), a z powodu nieustającego udziału w eventach, meetupach itp. Twoja strona od roku wygląda tak samo? Wakacje to doskonały czas, aby to zmienić. Wydarzeń jest zdecydowanie mniej, dużo wygodniej więc oddać stoisko do renowacji/ zamówić nowe, zastanowić się nad zamówieniem naprawdę oryginalnych gadżetów czy zabrać do pracy dres i zaszyć się z zespołem w czeluściach magazynku z gadżetami (ta czynność dobrze sprawdza się jako element integracji 
    😊 )
  2. Zainwestuj w online!
    Latem offline dzieje się zdecydowanie mniej. Dobrym pomysłem jest skupienie się na działaniach w sieci. Targetowanie reklam na FB, kampania na Linkedin, geolokalizacja w marketingu mobilnym, a może Google Adwords? Kandydatów nie znajdziecie na uczelni, w sieci są z pewnością.
  3. Odśwież swoje (social i nie tylko) media.
    Mając chwilę wolnego warto zrobić sobie mini audyt kanałów, które prowadzisz. Sącząc wodę z cytryną i lodem dobrze jest przeglądnąć wszystkie portale, na których konto ma firma (być może zwiększyła się liczba pracowników, doszły nowe biura), dokładnie sczytać treść zakładki kariera i zastanowić się, czy ogólna estetyka kanału jest aktualna. Jeśli tak nie jest to…
  4. Zorganizuj sesję zdjęciową.
    W lecie dzień jest długi (pamiętam jak robiłam sesję w zimie – walka z zachodzącym słońcem i żar od ilości potrzebnych lamp), ludzie opaleni, a światło dobre. To idealne warunki na przeprowadzenia pracowniczej sesji zdjęciowej. Oczywiście super, jeśli będziesz mógł/mogła zatrudnić profesjonalną ekipę. Jeśli zaś warunki finansowe na to nie pozwalają warto… podpytać samych pracowników – w poprzedniej pracy okazało się, że jedna z dziewczyn z recepcji robi amatorsko zdjęcia – zaproponowałam jej współpracę. Ania cieszyła się z reklamy i referencji od firmy, ja zaś z niższych kosztów, niż te, które musiałabym ponieść zatrudniając profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem.
  5. Zadbaj o pracowników.
    Employer Branding czasem w firmach (niestety) skupia się wyłącznie na potencjalnych pracownikach. A co z obecnymi? Employer Branding wewnętrzny jest równie ważny (a w mojej opinii nawet ważniejszy), dlatego w przerwie od targów warto jest zadbać o obecnych pracowników. Wspólne śniadania w biurach? Impreza hawajska w czwartek po pracy? Wspólne oglądanie meczu czy filmu na firmowym rzutniku? A może sesja inspiracji, gdzie chętni będą się dzielić tym, co ich interesuje? Tradycja zapoczątkowana latem być może na stałe wejdzie w życie organizacji.

Lato to czas przerwy, ale zdecydowanie nie od Employer Brandingu. Wakacje warto wykorzystać do podsumowań, planów, ale również działań w sieci i tych dla pracowników. Życzę Ci samych ciepłych dni i zero EBowej nudy!

Może spodoba Ci się również:

A może to Cię zaciekawi?

5 Kont z Linkedin dla Ebowca i nie tylko...

Popularność Linkedina ciągle rośnie, a ilość treści, jakie możemy na nim znaleźć potrafi przytłoczyć....

Personal Branding HR-owca – 5 błędów

Świadome budowanie marki osobistej jest w branży HR coraz popularniejsze. Specjaliści wiedzą, że silny...

Tego nie rób! 3 grzechy główne wiadomości na Linkedin

Nie ma co ukrywać - Linkedin, jeśli chodzi o prowadzenie działań rekrutacyjnych w zasadzie...

Komunikacja wewnętrzna – Netflix-owe inspiracje

Komunikacja wewnętrzna w organizacji jest czasem jednym z tych obszarów, które, kiedy wszystko działa,...

Employer branding – książki, blogi i inne źródła wiedzy...

Skąd czerpać wiedzę na temat employer brandingu? Takie pytania często pojawiają się na grupach...

Komunikacja wewnętrzna w IT – dlaczego ludzie się nie...

Wrzucasz jakąś ciekawą informację skierowaną do wszystkich pracowników na używane w firmie narzędzie do...

Sprawdź wszystkie kategorie!

Komentarze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj