Sezon letni = wakacje od Employer Brandingu?

Idą wakacje. Czas nieustających urlopów, autoresponderów mailowych, letniej przerwy na uczelni. Każdy Ebowiec wie, że „sezon” to jesień oraz wiosna. Co jednak robić w wakacje? Lipiec, sierpień i wrzesień to doskonały czas do przeprowadzenia wielu EBowych inicjatyw. Zarówno tych zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Jakich zapytacie? Oto moje propozycje:

  1. Przygotuj się do jesiennego sezonu.
    Twoje stoisko targowe jest ciągle w rozjazdach, magazyn z gadżetami to obszar pełen tajemnic (na bieżąco przestałeś/aś spisywać co z niego zabierasz w okolicach marca), a z powodu nieustającego udziału w eventach, meetupach itp. Twoja strona od roku wygląda tak samo? Wakacje to doskonały czas, aby to zmienić. Wydarzeń jest zdecydowanie mniej, dużo wygodniej więc oddać stoisko do renowacji/ zamówić nowe, zastanowić się nad zamówieniem naprawdę oryginalnych gadżetów czy zabrać do pracy dres i zaszyć się z zespołem w czeluściach magazynku z gadżetami (ta czynność dobrze sprawdza się jako element integracji 
    😊 )
  2. Zainwestuj w online!
    Latem offline dzieje się zdecydowanie mniej. Dobrym pomysłem jest skupienie się na działaniach w sieci. Targetowanie reklam na FB, kampania na Linkedin, geolokalizacja w marketingu mobilnym, a może Google Adwords? Kandydatów nie znajdziecie na uczelni, w sieci są z pewnością.
  3. Odśwież swoje (social i nie tylko) media.
    Mając chwilę wolnego warto zrobić sobie mini audyt kanałów, które prowadzisz. Sącząc wodę z cytryną i lodem dobrze jest przeglądnąć wszystkie portale, na których konto ma firma (być może zwiększyła się liczba pracowników, doszły nowe biura), dokładnie sczytać treść zakładki kariera i zastanowić się, czy ogólna estetyka kanału jest aktualna. Jeśli tak nie jest to…
  4. Zorganizuj sesję zdjęciową.
    W lecie dzień jest długi (pamiętam jak robiłam sesję w zimie – walka z zachodzącym słońcem i żar od ilości potrzebnych lamp), ludzie opaleni, a światło dobre. To idealne warunki na przeprowadzenia pracowniczej sesji zdjęciowej. Oczywiście super, jeśli będziesz mógł/mogła zatrudnić profesjonalną ekipę. Jeśli zaś warunki finansowe na to nie pozwalają warto… podpytać samych pracowników – w poprzedniej pracy okazało się, że jedna z dziewczyn z recepcji robi amatorsko zdjęcia – zaproponowałam jej współpracę. Ania cieszyła się z reklamy i referencji od firmy, ja zaś z niższych kosztów, niż te, które musiałabym ponieść zatrudniając profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem.
  5. Zadbaj o pracowników.
    Employer Branding czasem w firmach (niestety) skupia się wyłącznie na potencjalnych pracownikach. A co z obecnymi? Employer Branding wewnętrzny jest równie ważny (a w mojej opinii nawet ważniejszy), dlatego w przerwie od targów warto jest zadbać o obecnych pracowników. Wspólne śniadania w biurach? Impreza hawajska w czwartek po pracy? Wspólne oglądanie meczu czy filmu na firmowym rzutniku? A może sesja inspiracji, gdzie chętni będą się dzielić tym, co ich interesuje? Tradycja zapoczątkowana latem być może na stałe wejdzie w życie organizacji.

Lato to czas przerwy, ale zdecydowanie nie od Employer Brandingu. Wakacje warto wykorzystać do podsumowań, planów, ale również działań w sieci i tych dla pracowników. Życzę Ci samych ciepłych dni i zero EBowej nudy!

Może spodoba Ci się również:

A może to Cię zaciekawi?

NPS w HR – co to jest i kiedy...

Dlaczego badamy działania HR-owe? Powodów jest wiele, na przykład czasem badania potrzebne są, aby...

Agile w HR – narzędzia dla zwinnych zespołów (I)

Wiemy już czym jest, a czym nie jest Agile w HR. Dziś chciałabym podzielić...

Employer Branding w IT. Czyli jak wybrać wartościowe wydarzenie...

Które wydarzenie dla branży IT jest wartościowe, które targi będą mieć powodzenie wśród najlepszych...

Baza kandydatów w Employer Brandingu

Stopa bezrobocia osiągająca jedne z najniższych wyników w historii, portale z ofertami pracy pękają...

Social Media w Employer Brandingu – być czy nie...

Social media to temat rzeka. Towarzyszą nam one w życiu prywatnym, ale również zawodowo....

Agile w HR? – kilka inspiracji do bycia zwinnym

Agile, Scrum, Kanban, Aglile Coachowie i Scrum Masterzy – mam wrażenie, że szeroko pojęta...

Sprawdź wszystkie kategorie!

Komentarze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj